Jaký je rozdíl mezi personifikovanou a anonymní kartou?
Personifikovaná karta má fotku a je vázána na konkrétního cestujícího. Lze si na ni nahrát profil cestujícího (dítě 6-15, student 15-26, osoba 65+, ZTP, invalidní důchodce) a díky tomu čerpat státem garantované slevy.
Anonymní karta je bez fotky a může ji využívat více lidí např. v domácnosti, ve firmě. Odbavení na kartu je vždy za plné jízdné, nelze na ni čerpat slevy.
Kolik stojí výroba Zetky?
Běžná cena karty je 130,- Kč (v anonymní i personifikované verzi).
Pokud si zájemce bude chtít nechat kartu poslat domů, zaplatí navíc 72,- Kč za doručení. Při vyzvednutí karty v dopravní kanceláři se tato částka navíc neplatí.
Expresní výroba karty s doručením do 5 pracovních dní na požadovanou adresu stojí 299,- Kč.
Jak dlouho trvá výroba Zetky?
Výroba a dodání standardní karty trvá 2-3 týdny od zaplacení. V případě doručení poštou je třeba počítat ještě s týdnem navíc.
Při žádosti o expresní výrobu bude karta dodána na požadovanou adresu do 5 pracovních dní.
Anonymní kartu je možné zakoupit ihned v kterékoliv informační kanceláři.
Je rychlejší doručení karty domů, nebo do informační kanceláře?
Rychlejší je doručení do informační kanceláře. Doručení domů prostřednictvím České pošty je o cca týden delší.
Pokud zájemce požádá o expresní výrobu karty, bude mu doručena do 5 pracovních dní na požadovanou adresu.
Chci personifikovanou kartu, jak mám postupovat?
Objednám si ji přes e-shop nebo v informační kanceláři.
Chci anonymní kartu, jak mám postupovat?
Objednám si ji přes e-shop nebo v informační kanceláři. V informační kanceláři můžu anonymní kartu koupit ihned, přes e-shop trvá dodání 2-3 týdny.
Kde můžu dobít časový kupón na Zetku?
Přes e-shop, v informační kanceláři, na kterékoliv železniční pokladně v regionu.
Kde můžu dobít kredit na elektronickou peněženku na Zetce?
U řidiče v autobusu (v hotovosti), u průvodčího ve vlaku, přes e-shop, v informační kanceláři, na kterékoliv železniční pokladně v regionu. Pokud kartu dobíjíte přes e-shop, peníze se na čip fyzicky nahrají po prvním přiložení k odbavovacímu zařízení v autobuse nebo ve vlaku.
Jak postupovat při ztrátě karty?
Co nejdříve nechte zablokovat kartu, a to buď na e-shopu, nebo v informační kanceláři. Než vám bude vyrobena nová karta, můžete požádat v informační kanceláři o náhradní kartu (je zpoplatněna vratnou kaucí 130,- Kč), na niž se vám okamžitě převede platný kupón. Peníze z elektronické peněženky lze na náhradní kartu převést po 5 dnech. Následně bude vše přehráno na novou kartu.
Jaký je rozdíl mezi kartou Zetka a ODISka?
Zetka je karta Zlínského kraje, ODISka je karta Moravskoslezského kraje. Karty je možné používat v obou krajích, z obou lze platit jak jednotlivé jízdné, tak na ně jde nahrát předplatná jízdenka na zóny. Liší se pouze vzhledem.
Co dělat, pokud si dobijete elektronickou peněženku, ale řidič tvrdí, že na ní peníze nejsou?
Dobití elektronické peněženky přes e-shop a následné nahrání peněz fyzicky na čip karty je možné po 24 hodinách od jeho zakoupení. Většinou vše proběhne do druhého dne. Je tedy vhodné peníze na kartu dobíjet s předstihem.
Při prvním přiložení karty Zetka ve vozidle po jejím online dobití dochází k přenosu objednávky na kartu. Při přiložení v autobuse je potřeba kartu nechat přiloženou tak dlouho, dokud se nevytiskne potvrzení o dobití, což trvá cca 5-6 vteřin. Pokud by během této doby došlo k odejmutí karty, tak se proces přeruší. Pak už je možné objednávku dobít na kartu jen v informační kanceláři.
Jak se postupuje, pokud má cestující časové jízdné, ale potřebuje jet třeba 11 km mimo předplacené zóny?
Předplacená část cesty se uzná na časovou jízdenku, následný doplatek automaticky vypočítá strojek. Cena doplatku se rovná nástupní sazbě + ceně za každý ujetý kilometr. V tomto případě tedy 11 Kč nástupní sazba + (11 km x 1,50 Kč) = 27 Kč*.
V případě, že je na Zetce dostatečný kredit na elektronické peněžence, tak se doplatek automaticky odečte z kreditu. Pokud kredit není dostatečný, tak dojde k doplacení v hotovosti na základě pokynu řidiče.
*Cena se zaokrouhluje směrem dolů na celé číslo.
Lze vrátit zakoupený časový kupón?
Cestující může kupón vrátit, přičemž mu bude vyplacená poměrná část z ceny neprojetého kupónu a naúčtováno 100,- Kč jako manipulační poplatek.
Takže například pokud cestující vrátí 30denní kupón v 15. den platnosti, bude mu vyplacena polovina jeho ceny minus 100,- Kč.
Vše je potřeba řešit předem, zpětně se peníze nevracejí. Pokud tedy třeba náhle musíte odejít na pracovní neschopnost, požádejte někoho blízkého, aby vám v informační kanceláři nechal časový kupón zrušit.
V případě, že kupón ještě nezačal platit, tak jej lze vrátit celý a za úplnou cenu.
Jak se prokazuje, že cestující je invalida 3. stupně?
Invalidita 3. stupně se prokazuje QR kódem, který vydá Okresní správa sociálního zabezpečení.
Má nárok na slevu důchodce mladší 65 let?
Seniorská sleva v regionální dopravě platí až od 65 let. Mladší důchodci slevu nemají.
Kde si můžu koupit jízdenku na vlak, když na nádraží není pokladna?
V případě, že na nádraží není možné zakoupit si jízdenku, je cestující povinen si zakoupit jízdenku v samoobslužné pokladně v soupravě. Pokud souprava pokladnami vybavená není, cestující si koupí jízdenku u průvodčího, a to bez přirážky.
Je možné zakoupit jízdenky na cestu vlakem v tarifu Zlínského kraje přes internet?
Ano, jízdenky lze zakoupit v aplikaci Můj vlak nebo na e-shopu Českých drah.
Platí krajský tarif při cestě rychlíkem uvnitř Zlínského kraje?
Ano, krajský tarif platí v rychlících R13 (Moravan), R18 (Zlínský expres, Slovácký expres) a Ex2 (Valašský expres).