Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Přejít na obsah stránky

Autobusové linky do/z Brna

Na autobusových linkách Integrované dopravy Zlínského kraje z/do Brna je možné rezervovat místa k sezení, a to ve všech úsecích, kterými tyto linky projíždějí.

Konkrétně jde o linky 952, 955, 990 a 995.

Kromě samotné rezervace přinášíme u těchto linek i možnost koupě jízdenky on-line přes naše webové rozhraní, a to bez nutnosti vlastnit kartu Zetka nebo ODISka. Každá jízdenka zakoupená on-line pro tyto linky má v ceně již místenku.
Na této stránce najdete praktické tipy pro nákup on-line jízdenek a místenek, stejně jako pravidla pro cestování na uvedených linkách.

Jak koupit on-line jízdenku na linku 952 / 955 / 990 / 995 s místenkou v ceně?

Stačí otevřít stránku tickets.idzk.cz a pro zadané datum vyhledat spojení mezi požadovanými zastávkami. Před vyhledáním spojení nezapomeňte pomocí ikony tužky v případě potřeby upravit kategorii cestujícího (např. pro uplatnění studentské nebo seniorské slevy). Pro požadovaný spoj pak klikněte na tlačítko s cenou a v dalším kroku si pomocí tlačítka „Vybrané místo“ zvolte místo k sezení. Potom již stačí položku přidat do košíku a zaplatit běžnou platební kartou. Do e-mailu vám následně přijde jízdenka s místenkou v rámci jednoho kódu. Všechny on-line jízdenky pro linky z/do Brna z e-shopu tickets.idzk.cz jsou vázány na konkrétní den a konkrétní spoj v konkrétní čas. On-line jízdenky není třeba tisknout.

Při nástupu do autobusu se pak prokažte řidiči pomocí QR kódu na jízdence v e-mailu; případně vás řidič požádá pouze o nahlášení čísla sedadla nebo zjednodušeného kódu transakce – oba údaje najdete také na jízdence v e-mailu. V případě, že jste si pořídili jízdenku ve zlevněné variantě, vás řidič ještě vyzve k předložení průkazu s fotografií potvrzujícího nárok na slevu (např. studentský průkaz nebo občanský průkaz pro ověření věku). Pak už jen pokračujete dále do vozu a usadíte se na místě s číslem na jízdence. Místa v autobuse jsou viditelně očíslována.

Nákup jízdenek a místenek on-line je možný nejdříve 14 dní přede dnem odjezdu autobusu a nejpozději 60 minut před pravidelným odjezdem konkrétního spoje z jeho výchozí zastávky. V případě, že nastoupíte v pozdější zastávce, než z jaké jste jízdenku zakoupili, ztrácíte nárok na rezervaci místa, samotná jízdenka však stále platí.

Je možné rezervovat místo pro kočárek nebo invalidní vozík?

Náš systém na uvedených linkách umožňuje rezervovat jak místo pro kočárek, tak na vybraných spojích i místo pro invalidní vozík. Postupujte stejně jako v případě nákupu jízdenky s místenkou, případně samostatné místenky. Pouze v kroku s výběrem místa použijte symbol plus u kočárku nebo invalidního vozíku v sekci „Doplňkové služby“. Pokud se v sekci „Doplňkové služby“ nenachází položka „Invalidní vozík“, znamená to, že na vybraném spoji se místo pro vozík nenachází. V takovém případě prosím zvolte časovou polohu se spojem, kdy vozidlo s místem pro invalidní vozíky jede.

V případě, že tímto způsobem rezervujete místo pro kočárek, doporučujeme ještě kliknout na tlačítko „Vybrané místo“ a samotnou místenku pro dospělého z praktických důvodů přesunout co nejblíže k místu pro kočárky (to se nachází za sedačkami č. 21 a 22).
V případě, že takto rezervujete místo pro invalidní vozík, nemusíte již dále vybírat žádné místo k sezení – místo pro invalidní vozík je totiž ve vozidle jen jedno.

Jak pořídit pouze samostatnou místenku bez jízdenky?

V případě, že pro úsek, na kterém si přejete cestovat, již máte platnou jízdenku (např. naše výhodné předplatné jízdné) nebo si za jízdenku přejete platit kartou Zetka/ODISka až ve vozidle, nabízíme na linkách 952 / 955 / 990 / 995 možnost nákupu pouze samostatné on-line místenky v ceně 20 Kč.

Stačí pouze před nákupem kliknout na symbol tužky a v okně „Úprava cestujícího“ zaškrtnout políčko „Chci pouze rezervaci (jízdenku mám/pořídím samostatně)“. Při nástupu do autobusu se pak prokážete QR kódem z místenky (místenku není třeba tisknout) v e-mailu. Případně vás řidič vyzve pouze k nahlášení kódu transakce místenky nebo čísla místa k sezení. Oba údaje najdete také v e-mailu přímo na místence. Kromě prokázání se on-line místenkou si pak ještě u řidiče zakoupíte samostatně jízdenku, a to hotově, bankovní kartou (případně pomocí Apple Pay/Google Pay) nebo kartou Zetka, případně ukážete již platnou předplatnou jízdenku pro celý úsek cesty nebo její část.

K samostatné on-line místence je možné přidat rezervaci kočárku nebo invalidního vozíku za stejných podmínek jako při nákupu on-line jízdenky s místenkou dohromady.

Pozor: V případě, že nastoupíte až v pozdější zastávce než v té, z níž máte místenku zakoupenou, ztrácíte nárok na rezervaci místa.

Je možné neprojetou on-line jízdenku a/nebo místenku vrátit?

Ano. On-line jízdenku nebo místenku můžete vrátit až do 30 minut před pravidelným odjezdem spoje z výchozí zastávky. Na bankovní účet ke kartě, ze které byla platba provedena, vám pak do 14 dnů vrátíme celou částku za jízdenku/místenku zpět. V případě, že chcete jízdenku a/nebo místenku vrátit, napište na e-mail tickets@koved.cz. Do zprávy uveďte číslo linky, datum a čas odjezdu spoje včetně názvu zastávky, ze které byla jízdenka/místenka zakoupena, a kód transakce, který najdete v e-mailu na jízdence/místence. 

Jak cestovat na autobusových linkách z/do Brna bez online jízdenky nebo místenky?

Na autobusových linkách 952 / 955 / 990 / 995 lze samozřejmě cestovat i bez předem zakoupené jízdenky. Pro libovolný úsek lze koupit jízdenku přímo u řidiče, a to hotově, bankovní kartou (vč. Apple Pay/Google Pay) nebo kreditem na kartě Zetka/ODISka. V takovém případě mějte však na paměti, že přední polovina sedaček je přednostně určena k on-line rezervaci, a tak v případě nástupu cestujícího s platnou místenkou máte povinnost tomuto cestujícímu místo uvolnit. Při cestování bez rezervace místa vám tak doporučujeme přednostně obsazovat místa v zadní polovině autobusu (konkrétní místa pro cestující bez rezervace jsou vyznačena také na plánku vyvěšeném v autobusech).

Také místo pro invalidní vozík nebo kočárek může být zarezervováno (při nástupu se informujte u řidiče, zda na aktuálním spoji existuje v určitém úseku rezervace kočárku nebo invalidního vozíku), proto si v tomto případě včas objednejte místenku.

Platí v autobusech z/do Brna také celosíťové jízdenky Integrované dopravy Zlínského kraje?

24hodinové celosíťové nebo předplatné celosíťové jízdné IDZK platí uvnitř sítě tarifních zón IDZK, tzn. na linkách 952 / 955 / 990 / 995 je lze využít na území Zlínského kraje. Pro úseky na území Jihomoravského kraje je nutné dokoupit si platnou jednotlivou jízdenku v tarifu IDZK u řidiče nebo on-line. V případě mezikrajských cest platí celosíťové jízdné IDZK z/do poslední zastávky na území Zlínského kraje. Dokoupený úsek tak musí být mezi touto zastávkou ve Zlínském kraji a zamýšlenou zastávkou v Jihomoravském kraji.

Zavřít vyhledávání

Vyhledávání

Zavřít mobilní menu
Rezervace